Klanttevredenheid

Tevreden klanten zijn uw ambassadeurs

Dagelijks zetten u en uw team zich in om het uw klanten naar de zin te maken en wilt u weten of dit inderdaad zo is. Met de klanttevredenheidstool van Opinionmeter heeft u een meetinstrument tot uw beschikking waarmee u met korte of juist zeer uitgebreide onderzoeken de beleving van uw klanten kunt meten.

De korte onderzoeken bestaan uit vragenlijsten van niet meer dan 5 vragen en waarbij met eenvoudige symbolen gewerkt kan worden (smileys). Door de tablet op een strategische plek neer te zetten, nodigt het uw gasten uit om kort even hun ervaringen te delen. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van bijvoorbeeld een zuil bij de receptie of in de wachtruimte.

Het is tevens mogelijk om een alert in te stellen als een gast/bezoeker een negatieve ervaring deelt. Op dat moment gaat er een mail naar uw receptie en zij kunnen dan direct de betreffende gast aanspreken en de oorzaak van de negatieve ervaring wegnemen. De klant zal zich zeker gehoord voelen!

Symbolen vergroten de aantrekkelijkheid van de vragenlijst

Professionele uitstraling

De tablet waarop de vragenlijst aangeboden wordt, kan ook geplaatst worden in een rubuuste universele standaard (zuil).

Professionele zuil met opdruk in uw huisstijl
Professioneel zelf de tevredenheid onder uw klanten meten

Inzetbaar in alle sectoren

Het meten van de tevredenheid van uw klanten is van toepassing in alle sectoren:

  • Hotel
  • Restaurant
  • (Kleding)winkels
  • (Voedings)retail
  • Recreatie (campings, bungalowparken, attractieparken)

en nog veel meer…

In deze sectoren is er vooral sprake van een doorlopende meting van de tevredenheid onder uw klanten en bezoekers. Speciaal voor evenementen zijn er mogelijkheden voor korte evaluatieonderzoeken. Lees hier meer over evenementen onderzoek.

Net Promoter Score

Hoe goed scoort u met uw dienstverlening?

Dit wordt helder in beeld gebracht met de Net Promoter Score (NPS). Deze meettool wordt wereldwijd gebruikt en geeft inzage in de mate van loyaliteit en tevredenheid van uw inwoners. De lastige berekeningsformule hebben wij voor u alvast gedaan: de resultaten op de NPS vraag worden omgerekend naar een score die van -100 naar +100 loopt. Een score van -100 betekent dat iedereen ‘afleider’ is en dus niet positief over uw gemeente of wijk zal praten. Met een score van +100 zijn alle inwoners zeer tevreden!

Online, tablet of QR code

De vragenlijsten kunnen op verschillende manieren onder uw klanten verspreid worden. Ze kunnen per e-mail toegezonden worden, dit is vooral van toepassing als er sprake is van wat langere vragenlijsten. De vragenlijsten kunnen op een tablet aangeboden worden, bij de receptie of in een zuil bij de uitgang, maar er kan ook gebruik gemaakt worden van een QR-code. Deze zet u bijvoorbeeld op een kaartje dat op elke tafel geplaatst wordt. Met de mobiele telefoon scannen uw gasten de code en worden zo naar de vragenlijst geleid.

Tablets kunnen ook in een tafelstandaard of vloerstandaard geplaatst worden om zo uw klanten het invullen van de vragenlijst laagdrempelig te maken. De zuilen zijn geheel te personaliseren. Uw logo, slogan of andere teksten en beelden kunnen op de zuil aangebracht worden zodat het geheel een integraal onderdeel uitmaakt van uw stand of andere ruimte waar de zuil komt te staan.

Wij leveren de zuilen alleen in combinatie met een licentie van onze software. Vraag uw accountmanager naar de mogelijkheden.

NPS score: snel inzicht in de tevredenheid en loyaliteit van uw klanten

Meer weten?

Wilt u ook weten hoe uw klanten uw dienstverlening ervaren? Start dan nu met realtime meten van de tevredenheid!

Stuur ons een e-mail of bel 010 – 307 6123 en wij helpen u graag op weg naar een verdere verbetering van uw dienstverlening.

Waarom kiezen voor Opinionmeter?

Realtime meten en inzage in de resultaten: op maat rapportages, afgestemd op het niveau in de organisatie (management, teams), worden automatisch verstuurd.

Alerts bij lage waardering: zodra een onvoldoende gegeven wordt, kan een waarschuwing verstuurd worden zodat direct actie ondernomen kan worden bij de betreffende klant.

Continu meten levert inzage in voortgang: het vergelijken van resultaten, meten van doorgevoerde wijzigingen in beleid of protocollen worden direct zichtbaar in de resultaten.

Dataverzameling via meerdere kanalen: de vragenlijsten kunnen online afgenomen worden, maar ook op een tablet, mobiele telefoon (alles is cross platform).

Alles binnen één platform: niet alleen klanttevredenheidsonderzoeken, maar ook medewerkertevredenheidsonderzoeken en (interne) audits kunnen binnen de software uitgevoerd worden. Zo zit alles in één systeem en wordt vergelijken en uitvoeren van onderzoeken sneller en eenvoudiger.

Geen IT investeringen nodig: de software wordt geleverd op uw device of kan online (web-based) gebruikt worden.