Sales onderzoek

Ontdek uw kansen

 

Sales TevredenheidJuist in deze tijd is het belangrijk te weten waar u kans maakt op nieuwe omzet. Salesonderzoek maakt het mogelijk in korte tijd vast te stellen waar kansen liggen bij bestaande klanten. Met deze informatie kunnen uw accountmanagers vervolgens gericht aan de slag. Dit bespaart tijd en geld en vergroot de kans op succes.

 

In de praktijk hebben accountmanagers zoveel klanten onder zich dat zij die niet allemaal goed kunnen volgen. Hierdoor zijn zij soms niet op de hoogte van actuele ontwikkelingen bij klanten. Daarom raden wij aan regelmatig salesonderzoek te doen. Met salesonderzoek krijgt u inzicht in de omzetpotentie voor de komende drie tot twaalf maanden.

Salesonderzoek is een effectief middel om in korte tijd op eenvoudige wijze omzetkansen in kaart te brengen. U haalt gestructureerd die informatie op die belangrijk voor u is. U kunt uw bestaande of potentiële relaties bijvoorbeeld een actiekaart sturen met een uitnodiging voor het invullen van een korte enquête. Op de kaart is een QR-code of hyperlink opgenomen, die rechtstreeks toegang biedt tot het onderzoek op internet. Uw klanten kunnen de enquête naar wens invullen op hun telefoon, tablet, pc of laptop. Opinionmeter gebruikt namelijk software die voor een brede range aan smartphones en tablets is te gebruiken, en ook geschikt is voor ‘traditioneel’ online onderzoek.

 

Stel de juiste vragen

 

Door de juiste vragen te stellen, kunt u informatie inwinnen die zicht geeft op de klantsituatie en mogelijk toekomstige behoefte aan diensten en/of producten. Ook vragen over de concurrentie zijn mogelijk: u kunt bijvoorbeeld vragen bij welke concurrenten bepaalde producten zijn gekocht en of de klant daar tevreden over is. Onze ervaren marktonderzoekers denken met u mee bij het samenstellen van de vragenlijst, zodat u de informatie krijgt die u graag wilt hebben, en die zicht geeft op mogelijke omzetpotentie in de (nabije) toekomst.

 

Ter illustratie: voor een restaurant dat zalen gaat verhuren, kan het interessant zijn te weten of klanten de locatie zouden overwegen. Vervolgens kan het restaurant vragen wat het daarvoor zou moeten doen. Een ander voorbeeld: een groothandel in Rotterdam wilde weten of klanten specifieke aankoopplannen hadden en of zij een aanbieding voor deze producten op prijs zouden stellen. De uitkomsten van de vragenlijst boden het bedrijf waardevolle informatie over de omzetpotentie onder zijn klanten, waarop het de komende tijd zal inspelen.

 

Maak het aantrekkelijk om mee te doen

 

Onze ervaring leert dat een interessante beloning de bereidheid bij klanten om de enquête in te vullen, aanzienlijk vergroot. De respons zal toenemen naarmate de waarde van de beloning groter is. Dit kan bijvoorbeeld een aanmerkelijke korting zijn op een eerstvolgende aankoop bij uw bedrijf. Wij helpen u een passende ‘incentive’ te bedenken die de kans op deelname vergroot.

 

Onderzoeksresultaten

 

Opinionmeter Benelux verzamelt alle gegevens die de respondenten hebben ingevuld op hun pc, tablet, laptop of smartphone. Aan het eind van de actieperiode leveren wij de verzamelde data op, zowel cijfermatig als in grafieken. Hiermee krijgt u concrete handvatten voor gerichte salesinspanningen in het komende jaar.

Hebt u na het salesonderzoek behoefte aan gericht advies? Desgewenst kunnen onze onderzoekers de resultaten van het onderzoek analyseren en mogelijke dwarsverbanden aangeven. Ook kunnen wij u helpen de uitkomsten te vertalen naar uw salespraktijk.

 

Meer weten?

 

Wilt u meer weten over salesonderzoek ten behoeve van uw instelling of bedrijf?

 

Wilt u de factsheet ontvangen?

Via dit formulier vraagt u deze gemakkelijk aan.

Deel dit bericht

b a j @

Bezoekadres:

Rotterdam Braingate

Rivium Boulevard 301-320

2909 LK Capelle aan den IJssel

The Netherlands

 

Postadres:

Postbus 7242

3280 AA Numansdorp

The Netherlands

 

T: +31(0)10 742 03 80

' +31(0)10 - 742 03 80

Sales Tevredenheid

' +31(0)10 - 742 03 80

Sales Tevredenheid

a

Sales Tevredenheid

' +31(0)10 - 742 03 80

a

Sales Tevredenheid

' +31(0)10 - 742 03 80
' +31(0)10 - 742 03 80

Sales Tevredenheid